Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Het internet ontplofte bijna toen iedereen erachter kwam dat Titanfall een limiet heeft van twaalf spelers per potje. Het zou namelijk totaal niet next-gen zijn en er werd door velen beweerd dat de Xbox One niet sterk genoeg zou zijn om de game te kunnen draaien. Dat is niet waar volgens Respawn Entertainment, want Titanfall’s 12-speler limiet is geen technische beperking. Het zou namelijk een bewuste keuze zijn die gemaakt is door de ontwikkelaar.
In een interview met OXM geeft engineer Jon Shiring van Respawn Entertainment meer duidelijkheid in de zaak. Veel fans die wachten op Titanfall hadden namelijk verwacht dat ze episch grote battles konden doen, bijvoorbeeld 32 tegen 32, maar volgens Shiring is het een keuze geweest van de gamedesigners om dat niet te doen. Op de afgelopen E3 zagen we hoe er zeven tegen zeven gespeeld werd, wat nu naar zes tegen zes is gebracht. Jon Shiring vertelt dat het perfecte aantal is om een leuk potje Titanfall te spelen. Community Abbie Heppe was ook bij het interview aanwezig en zij voegt toe dat het 12-speler limiet te maken heeft met dat zij dat zien als het juiste aantal voor de maps en speelmodi.
Als je verwacht had dat de maps in Titanfall bedoeld zouden zijn voor grote groepen en nu dit te horen krijgt, kan het zeker een teleurstelling zijn. Aan de andere kant is er ook al laten zien dat het in de game ook de hoogte ingaat en het er snel aan toe kan gaan, waar kleinere maps aan bijdragen. Er werken ervaren mensen bij Respawn Entertainment, dus ze zullen vast wel weten waar ze mee bezig zijn. Titanfall verschijnt op 13 maart voor de Xbox One, Xbox 360 en PC. Dan komen we er vanzelf achter of ze het aan het rechte eind hebben of een gruwelijke fout hebben gemaakt.