Menu Premium
Loading...

Interview met Rami Ismail van Vlambeer

09/01/2014 0 Tweet Het Like/Deel Het

Interview met Rami Ismail van VlambeerRami Ismail studeerde Gamedesign aan de HKU in Hilversum en startte in 2010 samen met zijn collega Jan Willem Nijman een gamestudio onder de naam Vlambeer. Dankzij het succes van hun eerste titels Super Crate Box en Ridiculous Fishing, groeide Vlambeer uit tot een studio die inmiddels wereldwijd bij gamers en uitgevers op de kaart staat.

En het succes lijkt niet meer op te houden. Ridiculous Fishing heeft een gemiddelde score op Metacritic van 91. Apple beloonde de game met een Apple Design Award en riep Ridiculous Fishing eind 2013 uit tot iPhone Game of the Year. Inmiddels heeft Vlambeer nog een succes op haar naam staan met Luftrausers en hun nieuwste titel Nuclear Throne is nog in bèta, maar oogst inmiddels al heel veel lof in de Steam Community.

Wij spraken Rami Ismail uitgebreid over de Nederlandse Indie Scene, over de next-gen consoles als platform en natuurlijk over Steam. Want op 15 en 16 januari 2014 vinden in Seattle de Steam Dev Days plaats. Een conference waarbij vooruitgeblikt wordt naar de toekomst van het grootste online distributieplatform van dit moment, de toekomst van PC-gaming en de opkomst van Steam’s nieuwste idee: de Steam Machines. Check dit interview met de koning van de Nederlandse indie scene, Rami Ismail, over het belang van Steam voor indie-ontwikkelaars en het belang voor Steam voor de toekomst van Game development in het algemeen.

Interview met Rami Ismail van Vlambeer

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch