De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
De release van de PlayStation 4 lijkt de hele gamewereld in zijn grip te hebben, maar naast super wrede launch-titels heeft de nieuwe console ook een bak minder bekende titels achter de hand. Zo bespreken Boris en Skate deze keer een nieuwe shoot ’em up in deze Resogun review. Is dit een trip down memory lane naar lang vervlogen tijden, of slaat het Finse Housemarque met deze release volledig de plank mis? Check het hier!
De mannen van Gamekings zijn absoluut geen vreemden op het gebied van de zogeheten SHMUPS. De trouwe fans onder ons zullen nog regelmatig met een glimlach terugdenken aan de, met nostalgie overladen, Retro Donny-items. Resogun is de nieuwste toevoeging aan het genre, gemaakt door het Finse Housemarque. De makers van onder andere Super Stardust Delta komen nu met een nieuwe knaller van een titel, die ook nog eens helemaal next-gen is.
Resogun vernieuwd niet onwijs qua speelwijze en moeilijkheidsgraad, maar is vooral uniek omdat het een 3D-wereld is. Je vliegt namelijk constant in een rondje. Klinkt simpel, toch? Uiteraard zijn er talloze vijanden die in de meest ingewikkelde patronen de aanval inzetten. Aan jou de dankbare taak als bestuurder van je ruimteschip om als vanouds deze zwermen weg te vagen. Hier heb je een breed scala aan wapen-upgrades en andere power-ups voor. Op papier klinkt het allemaal leuk en aardig, maar is dit wel iets waar gamers anno eind 2013 nog op zitten te wachten? Boris en Skate vertellen het je. Het particle-spektakel dat zich een weg naar je scherm baant, is voor ons in ieder geval al voldoende motivatie!
Ontwikkelaar: Housemarque
Uitgever: Sony Computer Entertainment Europe
Platform: PlayStation 4