Menu Premium

Communicatie in online gaming is dood volgens Ubisoft’s Ryan Barnard

Gamekings Redactie 14/11/2013 0 Tweet Het Like/Deel Het

Het internet is net een jungle. Je hebt heel veel dieren die gewoon hun leven leiden en hun ding doen, maar ook schreeuwende apen die alleen maar aandacht willen. Wij gamers zijn dat ondertussen wel gewend, want tijdens een online potje Battlefield, Call of Duty of Grand Theft Auto Online zijn er ook mensen die de lobby als uitlaatklep gebruiken. Communicatie in online gaming is dood volgens Ubisoft’s Ryan Barnard, en hij wil ervoor zorgen dat zij het tot leven brengen.

In een interview dat Ryan Barnard gaf aan OXM, vertelde hij dat hij het idee heeft dat het gevoel van broederschap niet meer bestaat in online gaming. Barnard is op dit moment, met zijn team, keihard aan de slag met The Division en hij wil dan ook dat dát de game is waarin het gevoel helemaal terugkomt. “Een persoonlijk doel van mij is ervoor zorgen dat The Division een hechte community krijgt. Gamers zijn dat kwijt. Mensen zijn bang om te praten in games, omdat er toch alleen maar tegen ze geschreeuwd wordt door een twaalfjarig kind die over je moeder heeft”, aldus Barnard tijdens het interview.

Volgens Barnard is het digitale ‘delen’ tegenwoordig heel onpersoonlijk en zijn er maar weinig games die het aandurven om een gevoel van mysterie en avontuur op te wekken. Hij zegt dan ook dat het mede komt doordat je alleen maar Google of YouTube nodig hebt om erachter te komen wat je moet doen, als de game het zelf niet al te makkelijk maakt. Dat zorgt ervoor dat er weinig interactie is tussen spelers.

Wat de marketing rondom The Division betreft, is Ryan Barnard bereid om de strijd aan te gaan met de Ubisoft-teams die daar verantwoordelijk voor zijn. In zijn optiek wordt er namelijk teveel weggegeven door de marketing, terwijl hij vindt dat spelers zelf moeten ontdekken waar een game precies over gaat.

Dat The Division een ambitieus project is, weten we ondertussen wel. De game werd aangekondigd tijdens Ubisoft’s persconferentie op de E3 2013 en staat gepland om in het najaar van 2014 uit te komen op de PlayStation 4, PC en Xbox One. Ze hebben dan ook zeker nog even om de hoge verwachtingen waar te maken.

Communicatie in online gaming is dood volgens Ubisoft's Ryan Barnard

Communicatie in online gaming is dood volgens Ubisoft’s Ryan Barnard

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch