Menu Premium
Loading...

Ton Roosendaal over special effects en Forward Unto Dawn

02/03/2013 0 Tweet Het Like/Deel Het

We kunnen het er allemaal over eens zijn dat Forward Unto Dawn een spektakel was. Niet alleen als lekkere opwarmer voor Halo 4, maar ook visueel was het een genot voor het oog. De serie wordt aangeprezen als een “live-action webserie”, maar wat is live-action precies? Bovendien kent Forward Unto Dawn heel wat special effects. Wij hebben een filmmaker, die gespecialiseerd is in special effects en animatiefilms, gevraagd naar zijn mening over Forward Unto Dawn en ons uit te leggen hoe special effects nou precies werken. Als je alles over special effects, cgi, animatie, en meer over Forward unto Dawn wilt weten, dan check je dit interview met Ton Roosendaal over special effects en Forward Unto Dawn.

Misschien heb je al eens van de Blender Foundation gehoord. Deze filmstichting maakt animatie films en heeft recent nog de special effects film Tears Of Steel gemaakt. Het bijzondere aan de Blender Foundation is dat zij de software, die zij gebruikt hebben voor de special effects, vrijgeven met de release van hun nieuwe film. Iedereen mag het open-source Blender programma gebruiken, indien zij hun eindproduct ook vrijgeven. Een goed voorbeeld is de sci-fi webserie Dynamo. Ton Roosendaal is de oprichter en maker van het Blender programma, waardoor hij natuurlijk dé persoon is om hem over de werking van special effects te vragen en zijn kijk op Forward Unto Dawn. Wij vinden de serie fantastisch, maar hoe kijkt hij tegen zo’n serie aan? En wat verstaat hij onder live-action?

Dit interview geeft je op deze manier een mooie kijk in de wereld van special effects en animatie, en geeft je wat extra achtergrond over het epische Forward Unto Dawn.

Ton Roosendaal over special effects en Forward Unto Dawn

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch