!@#$% over flirt Sony met From Software & sales Black Ops 6
Wat is PlayStation allemaal van plan?
Nog geen account? Registreer hier
Vandaag nemen we je mee naar de Nederlandse studio Vanguard Games. Managing director Arthur Houtman en creative director Martin de Ronde vertellen je in dit studioprofiel van Vanguard Games meer over het ontstaan van de studio, waar ze onder andere aan hebben gewerkt en wat daarbij komt kijken. Bovendien krijgen we nog een kijkje in hoe Halo: Spartan Assault is gestart.
Vanguard Games is een Amsterdamse studio die in 2005 begon onder de naam Woedend! Games. In 2010 zijn ze een fusie aangegaan met de studio Karami, dat vervolgens de naam Vanguard Games heeft gekregen. Je kent ze misschien van de turn-based-strategie game Greed Corp, of de twin-stick shooter Gatling Gears. Arthur Houtman heeft al meer dan twintig jaar ervaring in uitvoerende functies. Zo heeft hij onder andere bij Atari en Disney gewerkt. Martin de Ronde werkt al ruim vijftien jaar in de game-industrie. Hij begon als PR manager bij een gamebedrijf en heeft later de functie development manager in publishing gekregen, waarna hij in 1998 zijn eigen gamestudio is gestart. Arthur en Martin hebben vaker contact met elkaar gezocht en zijn uiteindelijk hun eigen studio begonnen.
Onder de naam Vanguard Games hebben ze onlangs de nieuwste game uit de Halo-serie gemaakt, Halo: Spartan Assault. Het verhaal speelt zich af tussen Halo 3 en Halo 4, en is een top-down shooter. Opvallend is dat de game exclusief is uitgebracht voor allerlei Windows 8 apparaten, zoals tablets en Windows phones, en niet voor Android of iOS. In het interview krijg je meer te horen over het ontstaan van deze titel en leggen ze meer uit over het proces achter hun andere games.