!@#$% over flirt Sony met From Software & sales Black Ops 6
Wat is PlayStation allemaal van plan?
Nog geen account? Registreer hier
Vorige keer hebben we al een kijkje genomen achter het verhaal van de Nederlandse studio Vanguard Games. Vandaag vertellen Mike Ellis van 343 Industries en Martin de Ronde van Vanguard Games over de ontwikkeling van Halo: Spartan Assault, de nieuwe game uit de Halo-serie. Daarnaast kom je ook meer te weten over de samenwerking tussen 343 Industries, Vanguard Games en Microsoft.
Het was een uitdaging voor Vanguard Games en 343 Industries om deze nieuwe Halo-game te maken, omdat dit de eerste titel uit de serie was die naar de mobiele platformen kwam. Door de touchscreen heb je een hele andere manier van besturing die nog steeds geperfectioneerd moet worden, besturing op je tablet of telefoon kan namelijk heel snel irritant worden. De makers kregen veel ruimte van Microsoft bij het maken van deze game en daar hebben ze ook goed gebruik van gemaakt.
Het verhaal van Halo: Spartan Assault is een onderdeel van het Halo 4 verhaal dat er eigenlijk niet meer in kon. Microsoft was daarom enthousiast om in een nieuwe game van Halo, dit specifieke deel van het verhaal uit te werken. Deze game speelt zich af op de UNSC Infinity en laat Spartans bekende gevechten uit het verleden herbeleven. Op deze manier konden de makers van de game heel creatief zijn en veel verschillende mogelijkheden uitwerken, die je in een normaal verhaal niet kunt verwerken. Zo was het mogelijk om veel verschillende werelden te laten zien en de gamer met allerlei soorten wapens aan het werk te laten.
Meer weten over het verhaal achter de ontwikkeling van Halo: Spartan Assault? Kijk dan snel dit item!