Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Bij de PlayStation 4-onthulling op 20 februari 2013 maakten we kennis met de next-gen console van Sony, die precies twee dagen voordat de drukke maand december begint in de winkels komt te liggen. Bij die presentatie zagen we onder andere dat het op de PlayStation 4 mogelijk is om een game al te spelen, terwijl diezelfde game nog aan het downloaden is. Onze Hollandse trots, op het gebied van games, gaat wat dieper in op dit aspect, want Guerilla Games legt Killzone Shadow Fall´s Play Go-tech uit.
Dit doet de Amsterdamse ontwikkelaar tegenover het OPM, voluit het Official PlayStation Magazine. Dat we Killzone Shadow Fall meteen vanaf de eerste minuut dat de game wordt gedownload kunnen spelen, lijkt te mooi om waar te zijn, maar Eric Boltjes van Guerilla Games komt met zijn uitleg van de Play Go-tech toch aardig in de buurt. “We hebben de engine in verschillende delen gesplit, zodat je niet de gehele game nodig hebt om meteen te beginnen”, begint Boltjes. “Je kunt dus met een zeer klein deel van de game al beginnen met spelen. Het grootste deel van de game zijn de mechanics en de wapens. De levels en werelden zijn niet eens het grootste in deze game”, aldus Boltjes van Guerilla Games. Hij gaf daarnaast nog aan dat er goed is gekeken wat ieder level bezit, zodat Guerilla rekening kan houden met de downloads.
Eric Boltjes gaf ook nog aan dat Killzone Shadow Fall in principe geen patches nodig heeft om de multiplayer draaiende te houden: “we kunnen alle wapens volgen en aanpassen”, begint Boltjes. “Wanneer er bijvoorbeeld een wapen ‘overpowered’ blijkt te zijn en daar dus veel spelers last van hebben, kunnen we dat wapen vanaf de server aanpassen, waardoor iedereen een minder sterk wapen heeft”, aldus Eric Boltjes. Toen dit gebeurde bij Call of Duty: Black Ops 2, waarbij enkele wapens na een patch minder schade aanrichtte, werden velen gamers woedend. Sterker nog, degene die hier verantwoordelijk is bij Treyarch, de ontwikkelaar van Black Ops 2, werd zowel direct als indirect bedreigd met de dood. Eric Boltjes is daar overigens niet zo bang voor en is in het geval van zijn game blij dat de gamers met elkaar communiceren.
De ontwikkelaar sluit het interview af door te zeggen dat het natuurlijk niet onvermijdelijk is dat er patches verschijnen voor Killzone Shadow Fall. “Natuurlijk komen er wel patches, bijvoorbeeld wanneer er (extra) content verschijnt voor de game, zoals het veranderen van de kleur van bijvoorbeeld de wapens. Wanneer het echter gaat om cijfers, zoals het aanpassen van de damage van een bepaald wapen, kunnen we dat gewoon vanaf de server doen en is er geen patch meer nodig”, sluit Boltjes af.
Voor Killzone Shadow Fall is er dus niet meer voor ieder ‘wisje wasje’ een patch nodig. Dit is persoonlijk een zeer grote opluchting, omdat het geduld bij mij niet altijd zo’n schone zaak is. Vanaf 29 november kunnen we zien of de beloftes van Eric Boltjes tot de waarheid gaan leiden, want dat is de dag waarop Killzone Shadow Fall, evenals de PlayStation 4 zelf, op de markt komen te verschijnen.