Dead Rising Deluxe Remaster Review: Kopen, budgetbak of slopen?

17/09/2024 0 Tweet Het Like/Deel Het

We zeiden het al bij de preview. Voor een aantal presentatoren van Gamekings, kuch Boris kuch, behoort de allereerste Dead Rising tot een van de, letterlijk en figuurlijk, meest wrede games ooit gemaakt. Zombies kapot hakken en blaffen was nog nooit zo leuk geweest. Wat Capcom daarna met de serie deed, kon ons ietwat minder bekoren, maar dat eerste deel, dat hakte er bij ons goed in. Op een plezierige manier, that is. Goed nieuws dus dat er een remaster van het spel uit 2006 gemaakt werd. En nu die uit is, kon Boris er samen met Koos mee aan de slag. Hoe beviel de game? Was de magie nog net zo groot als in 2006 of heeft de tijd de titel ingehaald? Je krijgt het antwoord in de Dead Rising Deluxe Remaster review.

Dead Rising Deluxe Remaster Review: Heeft de tijd dit bloedige meesterwerk ingehaald?

We citeren de website van Dead Rising: ‘Deze Deluxe Remaster is meer dan een remaster. Het is een volledige grafische revisie van het eerste deel van de Dead Rising-reeks waarin je zombies moet afslachten. De remaster is tevens volledig opnieuw ingesproken, ondersteunt automatisch opslaan en heeft een verbeterde user interface. Ervaar nu zelf de ongeëvenaarde chaos en vrijheid!’ We gaven het al in de preview aan. Dit klinkt allemaal goed, maar we zijn de laatste tijd net even te vaak in ronkende pr-taal getrapt. We willen weten of Dead Rising anno 2024 nog steeds echt de shit is.

Wat zijn de aanpassingen ten opzichte van het origineel?

Het verhaal achter Dead Rising is simpel. Op een dag wordt het vredige stadje Willamette in Colorado onder quarantaine geplaatst door het Amerikaanse leger. Frank West, een freelance journalist, ruikt een primeur. Hij begeeft zich naar het enige winkelcentrum van het stadje om een paar spannende kiekjes te maken. Helaas is het winkelcentrum veranderd in een ware hel waar het krioelt van de zombies. Je terugvlucht komt pas over 72 uur langs en dus moet je aan de bak om jezelf in leven te houden.