Dead Rising Deluxe Remaster Preview: Old school fun

15/08/2024 0 Tweet Het Like/Deel Het

Je mag er om lachen, of wie weet een beetje huilen, maar voor een aantal presentatoren van Gamekings behoorde de allereerste Dead Rising tot een van de, letterlijk en figuurlijk, wreedste games ooit gemaakt. Zombies hakken was nog nooit zo tof geweest. Wat er daarna met de serie van Capcom werd uitgespookt, kon ons minder bekoren, maar dat eerste deel hakte er goed in. Wat dat betreft is het goed nieuws dat er een remaster van de game uit 2006 gemaakt wordt. Omdat Boris op vakantie was, mocht Daan met Dead Rising Deluxe Remaster aan de slag. Over zijn ongetwijfeld bloedige ervaringen verhaalt hij in deze preview.

Dead Rising Deluxe Remaster Preview: Het hakt er lekker in

We citeren even de website van Dead Rising: ‘Deze Deluxe Remaster is meer dan een remaster. Het is een volledige grafische revisie van het eerste deel van de Dead Rising-reeks waarin je zombies moet afslachten. De remaster is tevens volledig opnieuw ingesproken, ondersteunt automatisch opslaan en heeft een verbeterde user interface. Ervaar nu zelf de ongeĆ«venaarde chaos en vrijheid!’ Klinkt allemaal goed, maar klopt deze ronkende pr-taal ook?Daan ging met het spel aan de slag.

Produceert Capcom na Resident Evil opnieuw een remaster met de hoofdletter ‘R’

Mocht je Dead Rising niet kennen of de insteek zijn vergeten, we frissen je geheugen even op. Op een dag wordt het vredige stadje Willamette in Colorado onder quarantaine geplaatst door het Amerikaanse leger. Frank West, een freelance journalist en onze held, ruikt een primeur. Hij begeeft zich naar het enige winkelcentrum van het stadje om een paar spannende kiekjes te maken. Helaas is het winkelcentrum veranderd in een ware hel waar het krioelt van de zombies. Er komt pas hulp over 72 uur, dus het is aan hem en dus jou om de outbreak voor eens en altijd te stoppen.