Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
In een tijd dat de free-to-play titels uit de grond schieten, leek Microsoft niet te geloven in het concept. Zo stond het Amerikaanse bedrijf voor lange tijd geen gratis games toe op de Xbox 360 en ook MMO’s, free-to-play of niet, werden meestal van het platform geweerd. Microsoft lijkt (ook) op dit gebied 180 graden te zijn gedraaid, met als eerste wapenfeit dat World of Tanks op de Xbox 360 verschijnt. Het bedrijf achter het gehele Xbox merk heeft inmiddels zelfs een eigen studio die speciaal opgezet is om free-to-play titels te bewerkstelligen, want het het bevestigt dat de Microsoft Lift London studio werkt aan free-to-play titels.
Het voormalige Microsoft Studios London werkt op dit moment samen met indie-ontwikkelaar Dlala, een studio die bekend is met het ontwikkelen van games voor Windows 8. Hoewel Microsoft Lift London niet echt iets wil aankondigen op het moment, meldt studio baas Lee Schuneman dat het gaat om “100 procent first-party games die werken op tablets, smartphones en andere verbonden apparaten”. Wat Schuneman met dat laatste bedoelt, is onduidelijk.
De man vertelt later in het interview, wat hij op de Developers Conference gaf, dat de personages in mobiele games naar een hoger niveau getild moeten worden. “We bekijken alle vier de games die bij ons in ontwikkeling zijn apart, en vinden dat de personages in mobiele games beter moeten worden dan ze nu zijn en dus naar een hoger niveau getild moeten worden”, aldus Schuneman. “We werken op alle Microsoft platforms, met de hulp van de cloud, om zo onze games af te leveren aan de verbonden mensen”.
“We moeten opnieuw gaan bekijken wat Triple-A titels nou echt inhouden”, vervolgt de baas van de studio. “Triple-A gaat er niet over met hoeveel man je aan een game werkt of hoeveel geld je er in steekt, het gaat er om iets relevants te maken voor je doelgroep. Clash of Clans kun je zien als Triple-A, maar natuurlijk is bijvoorbeeld Halo ook gewoon Triple-A”, aldus Schuneman. De man sluit af door te zeggen dat “het er in de deze tijd om gaat hoe je jouw publiek aanspreekt en content te maken die relevant is voor de gamer”.
Persoonlijk vind ik het niet interessant om te gamen op m’n telefoon en zelfs niet op mijn laptop die inmiddels uit het tijdperk der stenen stamt. Mijn mening doet er overigens niet toe, want ook in het dagelijks leven merk ik dat free-to-play titels op de smartphones en tablets massaal worden gespeeld. Studio baas Schuneman gaf Xbox 360 en toekomstige Xbox One bezitters nog enigszins hoop door te melden dat de studio op alle Microsoft platforms aan het werk is, waardoor ik misschien wel aan de free-to-play titels ga. Benieuwder ben ik overigens naar wat jullie ervan vinden.