Call of Duty: Black Ops 6 Warzone Review
De ring sluit zich…
Nog geen account? Registreer hier
We hebben al een aantal keren gezegd dat we een click hebben met de ‘RTS in space’ Homeworld. Het eerste deel was baanbrekend, revolutionair, spectaculair, of welke superlatief je er voor kunt verzinnen. Homeworld 3 is nu uit en heeft het in zich om een van de meest interessante sci-fi releases van 2024 te gaan worden. Het derde deel uit de franchise verschijnt ruim vijfentwintig jaar na het roemruchte eerste deel (1999). Het eerste deel werd gemaakt door Relic Entertainment, terwijl Blackbird Interactive de leiding heeft over nummer drie. Homeworld sloeg zoals gezegd in 1999 in als een bom. Het was de eerste full on 3D RTS ooit en het spel bracht de gamer bijkans esoterische graphcis en een fraaie spacy soundtrack. Dit hadden we nog nooit eerder gezien. Hoe zit het met de huidige game. Is het weer een weergaloos schouwspel geworden en, minimaal even belangrijk, hoe zit de gameplay in elkaar. Balans is key bij een RTS. Je krijgt het antwoord van Jelle en Koos in de Homeworld 3 review.
In Homeworld draait alles om het Kushan ras dat met een dik moederschip plus omliggende vloot hun oude thuiswereld Hiigara terug wil winnen. Klinkt als een uitermate spacy trip die je niet wil missen en dat was het ook in de eerste twee delen. Vooral omdat Homeworld er om bekend staat naast solide en uitdagende gameplay ook een prima verhaal te bieden. Is dat bij het derde deel ook het geval?
Gaan de RTS (in space) fans in Homeland 3 vinden wat ze zo waardeerden aan Homeworld? De pracht en praal, het unieke design, dat alles dit keer vormgegeven in de Unreal Engine. Om het antwoord op die vraag te verkrijgen, hebben Jelle en Koos de game gespeeld. In deze video krijg je van hen het antwoord.