De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds zagen we voor het eerst verschijnen op de Nintendo Direct in april, een nieuw deel in de serie op de handheld van Nintendo. De game doet veel denken aan, wat sommigen de beste uit de serie noemen, A Link to The Past. Nu is de game voor het eerst speelbaar op de E3. Of deze Zelda lijkt op te kunnen opboksen tegen de cultstatus die A Link to the Past heeft, hoor je van Melle en Dennis in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds E3 2013 Preview.
De Zelda games behoren al sinds de vroege jaren in de top van het action-adventure genre. Dit komt mede doordat alle games uit de serie trouw blijven aan gameplay principes die Nintendo al vroeg in de serie heeft geïntroduceerd. Toch weet elk deel vernieuwende gameplay-elementen te toe te voegen en ook bij deze Zelda is dat niet anders.
Nieuw in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds is het plat kunnen worden van Link. Link is zo in staat om bepaalde obstakels langs te komen door tegen in de muren te voegen en daardoor bijvoorbeeld een hoek om te gaan wat normaliter niet mogelijk was. Dit lijkt een kleine aanpassing, maar het heeft grote gevolgen voor de gameplay. Buiten het nieuwe 2D aspect speelt nu ook de hoogte in de levels een veel grotere rol dan in de vorige handheld delen.
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds moet in Europa aan het einde van het jaar uit gaan komen voor de Nintendo 3DS, eerst nog even een voorproefje in de The Legend of Zelda: A Link Between Worlds E3 2013 Preview.
Ontwikkelaar: Nintendo EAD
Uitgever: Nintendo
Platform: Nintendo 3DS