PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het gaat goed met veel onafhankelijke game-ontwikkelaars, als je het mij vraagt. Met platformen als Steam, PlayStation Network en Xbox Live is er ruimte om kleinere games aan het grote publiek te laten zien. Zo doet ook Double Fine dat met regelmaat. Double Fine’s Massive Chalice heeft zijn Kickstarter doel gehaald, wat betekent dat het publiek enthousiast is.
Met nog 23 dagen te gaan heeft Double Fine de zekerheid dat zij hun nieuwe game, Massive Chalice, kunnen lanceren. Door middel van crowd-funding via Kickstarter, wat niets anders betekent dan betaald met steun van het publiek, kunnen zij alle kosten dekken die komen kijken bij het ontwikkelen van de game. Op het moment van schrijven zitten ze op 19.939 enthousiastelingen die samen een bedrag van 733.638 dollar verzamelden. Double Fine kennen we van games als Psychonauts, BrĂ¼tal Legend en The Cave, titels die menig gamer wel bekend in de oren klinken. Het feit dat de genoemde games goed werden ontvangen door de pers en fans, verklaart ook het enthousiasme op Kickstarter.
Massive Chalice is een turn-based strategy game in een fantasiewereld. Met invloeden uit games als X-COM, Final Fantasy Tactics en Fire Emblem is het ook hier de bedoeling om op een zo succesvol mogelijke wijze een team te vormen en zo ongeschonden de gevechten uit te wandelen. Volgens Double Fine is de game gebouwd voor replayabillity. De game zou genoeg inhoud moeten hebben om te blijven spelen, omdat elke playthrough een willekeurige selectie van krijgers biedt. De nieuwsgierigheid naar het eindresultaat is er zeker en dat blijkt ook uit het behalen van het Kickstarter doel. Massive Chalice staat gepland voor een release in september op Windows, Mac en Linux.
Krijg jij ook tintelende handen en zin om Massive Chalice te spelen?