‘The Game Awards zijn zo corrupt als het maar kan’
Het zaakje stinkt, toch...
Nog geen account? Registreer hier
Deze talkshow wordt mede mogelijk gemaakt door Capcom. Alle meningen in deze video zijn onze eigen. Capcom heeft inhoudelijk geen inspraak op de content en zien de video net als jullie hier voor het eerst op de site.
22 maart is het de beurt aan Dragon’s Dogma 2. De RPG, gemaakt door Capcom, ligt die dag in de winkels. Op de redactie hebben we een flink aantal fans van de game rondlopen. Van Skate tot Daan en van Jelle en Steven, allemaal genoten ze van de eerste game. Het bracht diepgaande RPG-actie met een Japanse twist en het spel verwierf daardoor een ware cultstatus. Buiten en bij ons. Binnenkort kunnen we aan de slag met het tweede deel. Nu zijn er momenteel genoeg goede RPG’s om te spelen. Je moet dus van goede huize komen om jezelf een plekje op deze drukke markt te veroveren. Waar onderscheidt Dragon’s Dogma zich in? Steven en Jelle gaan in deze video op zoek naar het antwoord.
De Dragon’s Dogma serie is bedacht en wordt gemaakt door Hideaki Itsuno. Het is een pure singleplayer game waar je met maximaal drie AI-gestuurde ‘pawns’ op pad gaat. Deze pawns kunnen je helpen de juiste route te vinden in de grote open wereld en bijstaan bij de vele battles die daar plaatsvinden. Dragon’s Dogma 2 is gebouwd met de nieuwe RE Engine en de wereld wordt ongeveer vier keer zo groot als het origineel. Belofte is dat de game all in gaat wat betreft de physics. Hierdoor kunnen zowel omgeving als vijanden worden gemanipuleerd, met leuke gameplay-opties tot gevolg. Je kunt straks bruggen breken of aan het been van een monster trekken. En we bedoelen hier dat been waar je op loopt.
Dit zijn allemaal leuke beloftes, maar je kiest een game op basis van wat je weet van het spel. Wat maakt Dragon’s Dogma zo speciaal. Waar is het anders dan een Skyrim of een Witcher? Jelle en Steven komen met het antwoord.