Call of Duty: Black Ops 6 Warzone Review
De ring sluit zich…
Nog geen account? Registreer hier
Het regent momenteel in de games-industrie zowel buiten als binnen. Aan de buien buiten kunnen ze weinig doen, maar de regen aan ontslagen die we nu zien gebeuren, is eigen schuld. De zogenaamde Triple A zijn namelijk veel te duur geworden. Zo duur dat publishers de kosten er bijna niet meer uithalen en de winst achterblijft bij de verwachtingen. En dan moeten er mensen uit. Dat is immers de snelste manier om iets aan het te hoge kostenplaatje te doen. Dit soort ontslagrondes verhelpen echter niet het probleem en dat is dat de kosten van games de pan uit rijzen. De echte oplossing is dat het productieproces goedkoper wordt. Boris, JJ en Koos hebben besloten de industrie pro deo te helpen en een oplossing voor dit probleem voor hen te vinden. Lukt de drie heren dat en wat is die oplossing dan? Je ziet en hoort het in deze video over de te dure Triple A games.
Waar een grote game in 2014 rond de $60.000.000 kostte, zijn die kosten tijdens de vorige console generatie gestegen naar de $100.000.000 a $150.000.000 miljoen. Bij de huidige generatie is dat prijskaartje inmiddels uitgegroeid tot rond de $200.000.000 of soms zelfs meer. Als je dan weet dat de inkomsten niet gelijkvormig zijn gegroeid, dat weet je dat er een probleem is. De huidige manier van games maken is te duur geworden. Het moet goedkoper.
Boris, JJ & Koos denken dus met de industrie mee. Wat is de oplossing voor dit nijpende probleem? Moeten Triple A games korter en/of minder omvangrijk worden? is het tijd om de prijs van dit soort games te verhogen naar bijvoorbeeld 100 dollar? Moeten er meer MT’s in games gestipt worden, of is het verstandig meer GaaS-titels te gaan maken. De drie lopen in deze video alle mogelijke modellen af op zoek naar de oplossing. Maar is die er wel?