PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
De kogel is door de kerk, BioShock Infinite krijgt geen multiplayer. Ken Levine, het hoofd van de ontwikkelstudio Irrational Games, bevestigt dit nieuws via zijn Twitter-pagina. BioShock Infinite is de derde game in de BioShock-serie en verruilt de mysterieuze onderwater setting voor de zwevende stad Columbia. De game is dan ook geen direct vervolg op de vorige BioShock games, maar heeft gelukkig de zelfde look-and-feel van zijn uitermate populaire voorgangers.
Er is nooit officieel bericht dat Irrational Games een multiplayer in de langverwachte first-person shooter zou stoppen, maar omdat BioShock 2 deze wel bevatte en het voor veel triple-A games als essentieel wordt gezien, leek een multiplayer modus geen raar idee. Ken Levine werd dan ook bestookt met Tweets of BioShock Infinite nou wel of niet een multiplayer zou krijgen. Na fans lang aan een lijntje gehouden te hebben, geeft Ken eindelijk toe en stelt kort maar krachtig, “geen multi” via Twitter.
De originele BioShock, die in 2007 uitkwam, had ook geen multiplayer en werd bedolven onder een enorm kritisch, maar ook commercieel succes. Met enig geluk wandelt BioShock Infinite hetzelfde pad als zijn spectaculaire voorganger. De game heeft alleen al aardig wat vertraging opgelopen en er is tot zover nog maar weinig nieuws naar buiten gekomen. Wellicht bewaart Irrational Games al het lekkers voor het laatst, maar wat meer details over wat we straks precies kunnen verwachten zou zeker niet verkeerd zijn.
BioShock Infinite wordt wereldwijd op 26 februari verwacht en belooft, als we Kevin Levine moeten geloven, een spectaculaire rit te worden. Nu hebben wij op de redactie geen problemen met het feit dat de game geen multiplayer krijgt, maar denk jij er net zo over? Hebben sterke single-player games, zoals BioShock Infinite, überhaupt een multiplayer nodig of kunnen ontwikkelstudio’s dit geld beter besteden aan het spekken van de single-player modus?