De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Frozenbyte is een indie studio die al meerdere goed ontvangen games op de markt heeft weten te zetten. Hun nieuwste game Trine 2 is eind 2011 verschenen op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360. Bij de launch van de Wii U zal een speciale versie van de game verschijnen, genaamd Trine 2: Director’s Cut. Boris interviewt in dit item Mikael Haveri over Trine 2: Director’s Cut.
Trine 2 is een side-scrolling puzzle-platform game waarin je de rol van drie verschillende karakters aanneemt. Je hebt een wizard, thief en knight tot je beschikking. Je bestuurt één personage tegelijk, maar zult constant tussen de karakters moeten switchen om de levels door te komen. Iedere class heeft namelijk zijn eigen specialiteiten die je moet benutten om puzzels op te lossen of om bosses ervan langs te geven.
Op de Wii U GamePad zie je in principe hetzelfde als op je tv scherm. Dus kun je makkelijk doorspelen wanneer je tv op een andere zender of gewoon uit staat. Daarnaast kun je je personage voor een groot deel aansturen via de touchscreen. Mocht je echter niet zo van het tekenen en aanraken zijn, dan kun je de normale buttons natuurlijk gewoon ook gebruiken.
Trine 2: Director’s Cut bevat niet alleen nieuwe GamePad controls, maar ook de Goblin Menace uitbreiding en een extra multiplayer mode, genaamd Magic Mayhem. Al gaan er geruchten dat deze mode nog niet klaar is, wanneer de game gelanceerd wordt.
Wat Frozenbyte allemaal extra heeft toegevoegd bij de ontwikkeling van de game voor de Wii U, hoor je in ‘Mikael Haveri over Trine 2: Director’s Cut’.