PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Randy Pitchford, CEO van Gearbox, deed vandaag wel een heel bijzondere aankondiging. De Mechromancer DLC van Borderlands 2 verschijnt eerder en niet zomaar eerder, maar zelfs vandaag nog.
Dat een game of DLC tegenwoordig wordt uitgesteld, is eerder regel dan uitzondering. In sommige gevallen komt de DLC zelfs helemaal niet naar een bepaalde console. Dat de eerste DLC voor Borderlands 2 nu dik een week eerder uit is dan gepland, is dan ook zeker bijzonder te noemen. Gamers, koester dit moment, want dit is misschien wel een ‘once in a lifetime experience’.
De Mechromancer DLC brengt een geheel nieuw speelbaar personage, Gaige The Mechromancer. Ook bij dit personage kun je je vergaarde skillpoints in drie verschillende skilltree’s, Best Friends Forever, Little Big Trouble en Ordered Chaos genaamd, besteden. Ook is er natuurlijk de actionskill die elk personage bijzonder maakt, in het geval van Gaige is dit de Death Trap skill.
De actionskill met de tot nu toe langste cooldown, van 60 seconden, laat een robot, Death Trap, voor een bepaalde tijd aan je zijde vechten. Die bepaalde tijd kun je echter flink oprekken, zo is er namelijk een skill in de Best Friends Forever tree die zodra jij of Death Trap een kill maakt ervoor zorgt dat Death Trap langer zal blijven moorden. Dit kun je eindeloos blijven doen. Dus als je in een gebied zit met veel vijanden en je het een beetje slim aanpakt, hoef je nooit alleen te zijn.
De Mechromancer bezit ook verschillende skills die het voor jezelf en je medespeler gemakkelijker maken. Het combineren van een Mechromancer met een ander personage werkt ideaal voor mensen die nog niet heel bekend zijn met het shooter genre. Zo is er een skill, die er voor zorgt dat mis geschoten kogels, via muren of rotsen kunnen ketsen en zo toch te laten raken. Een skill die gamers met een iets mindere aim de kans geeft toch te raken, maar ook interessante situaties creƫert voor shooterveteranen. Via een rots, vanachter een muurtje een vijand raken die je anders niet had kunnen beschieten, dat klinkt best awesome toch? Nu is dit slechts een van de skills die je kunt gebruiken, er zijn nog vele variaties mogelijk die leiden tot diverse speelstijlen.
Afhankelijk van de skilltree waarin jij je meeste punten besteedt, verandert het uiterlijk van je Death Trap robot. Andere spelers kunnen zo snel zien welke sterke en- of zwakke punten jouw manier van spelen behelst om daar zo goed mogelijk op in te kunnen spelen.
Ben jij er klaar voor om het leven van Handsome Jack nog eens flink moeilijk te maken en zijn handlangers wat rake klappen uit te delen met je Death Trap?