‘The Game Awards zijn zo corrupt als het maar kan’
Het zaakje stinkt, toch...
Nog geen account? Registreer hier
Tomb Raider krijgt een reboot en Crystal Dynamics mag als vijfde studio aan de slag met de franchise. Simon had een gesprek met Megan Marie, Community & Communication Manager van Crystal Dynamics, over ins en outs van het nieuwste deel in de Lara Croft saga.
Nadat de game op de E3 meerdere prijzen binnen wist te slepen staat de game bij veel mensen op de radar. De game wordt een prequel op alle voorgaande Lara Croft games, en we krijgen een verhaal voorgeschoteld waarin we zien hoe Lara een echte avonturier geworden is. Nadat haar schip midden in de drakendriehoek (een eilandengroep in Taiwan) strandt, moet Lara zien te overleven op een tropisch eiland. Maar makkelijk zal dit niet zijn, zeker niet aangezien de inheemse bevolking alles behalve vriendelijk blijkt te zijn.
Camilla Luddington, die we kennen als Lizzie uit Californication, zal de rol van Lara Croft gaan vertolken in deze gritty reboot van de serie. Zij zal het stokje overnemen van Keeley Hawes, die de afgelopen vier jaar de rol op zich heeft genomen.
Er ontstond in juni veel hoop ophef over een scene in de game waarin iemand Lara Croft zou proberen te verkrachten. Dit zou volgens executive producer Ron Rosenberg een belangrijk moment in de game zijn. Zo zei hij; “She’s literally turned into a cornered animal. And that’s a huge step in her evolution: she’s either forced to fight back or die and that’s what we’re showing today.” Later werd alle ophef echter gesust toen het hoofd van Crystal Dynamics, Darrel Gallagher vertelde dat het ging om een misverstand en dat verkrachting geen thema zal zijn in de nieuwe Tomb Raider game.
Waarom de game tof gaat worden kun je nu zien in het interview met Megan Marie over Tomb Raider