PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het moge duidelijk zijn, mechs en multiplayer lijkt een gouden huwelijk. Tegenspelers de vernietiging in schieten met een zwaarbewapende robot is iets waar iedereen gelukkig van wordt, en zeker als die tegenspelers je vrienden zijn. Hawken gaat het je allemaal brengen, maar er zit een kans in dat je er een single-player campaign bij krijgt.
We zagen eerder al een live-action trailer van deze mech-shooter, die aan lijkt te geven dat er een dieper verhaal achter de game zit. Nu is het nooit verkeerd om een aardige backstory voor je multiplayer-ervaring te hebben, maar er zou wel eens meer achter kunnen zitten. Op de E3 gaf Cristopher Lalli, mede-oprichter van Hawken-ontwikkelaar Adhesive Games, toe dat hij een single-player wel zag zitten: “It was always just a matter of resources, and doing a player campaign is way more resource-heavy than multiplayer. We didn’t have the manpower, and we really just couldn’t do it. So I definitely would like to get the game out, and maybe on a sequel or DLC or something explore a single-player campaign mode.”
Dat Hawken geen single-player heeft lijkt dus voornamelijk een kwestie van een gebrek aan middelen en mankracht te zijn geweest, ook al zou Lalli het wel graag uitbrengen als DLC of het toevoegen aan een mogelijk vervolg. Het genoemde gebrek aan middelen en mankracht lijkt inmiddels goed verholpen. Recentelijk haalde Adhesive Games namelijk 10 miljoen op bij investeerders, en dat geld biedt nieuwe mogelijkheden. Maar is het niet wat voorbarig van Christopher Lalli om hierover na te denken? Het lijkt wat laat om te proberen een DLC in de verhaallijn van de game te integreren, en het is nog maar de vraag of er een vervolg komt. Als deze game niet verkoopt, zal Adhesive Games misschien toch een andere richting moeten kiezen.
Desalniettemin is het natuurlijk goed dat een ontwikkelaar zich niet kapot staart op een game tijdens de productie. Het is belangrijk dat je naar je publiek blijft luisteren en zelf blijft nadenken over welke aanpassingen of toevoegingen je game nog beter zouden kunnen maken. Maar met 10 miljoen in je portemonnee is het ook zaak dat je kritisch blijft kijken naar wat je game nodig heeft en wat geld over de balk smijten is. Is Adhesive Games misschien iets te ambitieus aan het denken?