Call of Duty: Black Ops 6 Warzone Review
De ring sluit zich…
Nog geen account? Registreer hier
Het was een minder grote Gamescom dit jaar met minder AAA titels dan ooit tevoren, dat bracht ons in de gelegenheid om wat pareltjes op te zoeken. Een van die pareltjes was System Shock van Nightdive Studios. Wij gingen behind closed door hands-on met de game.
Je speelt de game als een hacker die zich op een ruimtestation, genaamd The Citadel, bevindt en moet gaan onderzoeken wat er nu precies is misgegaan. Er blijkt een rogue AI voor een ramp aan boord te hebben gezorgd en het is aan jou om op onderzoek te gaan aan boord van het desolate ruimtestation. De game kent een bijzondere grafische stijl waarbij we over zijn gegaan op een volledige 3D game, maar nog steeds met bijzonder grote en chunky pixels als textures. Het zorgt voor een unieke look en de artstyle komt dan ook goed samen met het onderwerp van de game. Cyberpunk-ish, science-fiction en space-horror zijn de termen die we hierbij zouden gebruiken.
System Shock is een remake van het origineel dat uit kwam in 1994 en werd oorspronkelijk ontwikkeld door Looking Glass Studios. Helaas sloot de ontwikkelaar zijn deuren in 2000 en werden alle bezittingen van het bedrijf inclusief de rechten voor System Shock opgekocht door Star Insurance Company. In 2012 trok Nightdive Studios de rechten van System Shock 2 naar zich toe en bracht deze vervolgens digitaal uit voor de modernere platformen. Als gevolg hiervan kocht Night Dive Studios de volledige rechten van de franchise op en begon men te werken aan een Enhanced Edition van System Shock.
De System Shock remake heeft nog geen officiële releasedatum gekregen maar zal moeten gaan verschijnen op Microsoft Windows, macOS, Linux, PS4 en Xbox One. Het ligt in de lijn der verwachting dat de game ook z’n opwachting zal maken op PS5 en Xbox Series X | S.