De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Het zijn onstuimige tijden in de gamesindustrie. In razend tempo verandert er een hoop. Kleine publishers worden opgekocht door grote publishers, iedereen stort zich vol overgave op de service games en de groei van de industrie lijkt hem momenteel vooral te zitten in de subscription modellen. Enorme tekorten aan chips zorgen ervoor dat consoles die iedereen wil hebben niet leverbaar zijn, inflatie zorgt voor duurdere games en door Corona werd men gedwongen vooral thuis te werken. Veel developers hadden te maken met een toxic werkvloer en goed opgeleid personeel is matig voorhanden. Er veranderd dus veel. Goedschiks dan wel kwaadschiks. Daarom dit tweeluik waarin eerst de Old Boys Boris, JJ en Skate hun visie geven op de toekomst. In een tweede item is het de beurt aan de Young Bloods Jelle, Koos en Shanna.
Het zijn turbulente tijden. De technologische vooruitgang zorgt dat er een andere manier van games consumeren mogelijk is. Denk aan Cloud gaming en subscriptie modellen. Een verandering die best pittig is. Maar als de industrie dat moet doen in een tijd van zware recessie, een pandemie met lockdown en grote chip tekorten, dan wordt die uitdaging twee keer zo groot. Waar leidt dit proces naar toe? Wat biedt de toekomst. Hebben consoles nog een toekomst? Gaan subscription modellen de boel overnemen? Blijven er nog kleine publishers over. Veteranen Boris, JJ en Skate geven in deze video hun mening.
Waarom een tweeluik? Waarom niet de hele bups achter de desk? Of een mix? Heel simpel. Omdat we wilden zien over een verschil van mening was tussen de oude en jonge garde. Deze twee groepen zijn immers een totaal andere games-wereld opgegroeid. Zou de jongere generatie een negatiever of juist positiever beeld van de huidige ontwikkelingen hebben? Het antwoord op deze vraag krijg je als het tweeluik hebt bekeken.