Call of Duty: Black Ops 6 Warzone Review
De ring sluit zich…
Nog geen account? Registreer hier
Het is tijd voor een nieuw werkstukje. Wie en wat hebben we daarvoor nodig? JJ natuurlijk. Vandaag presenteert hij weer een nieuw verhaal. Het werkstuk staat volledig in het teken van de nogal aparte ontstaansgeschiedenis van Bethesda Softworks. Je kent de publisher vast wel van games als Elder Scrolls, FallOut en Starfield. En natuurlijk hun toetreding tot het Microsoft imperium. Hoe is dit bedrijf begonnen? Hoe zag hun aller eerste game er uit? Je gaat het allemaal zien en horen in het nieuwe werkstukje van JJ.
Het begon allemaal bij de Amerikaan Christopher Weaver. Iemand die in principe niet veel met games had en een goede baan bezat als technology forecaster bij de American Broadcasting Company. In zijn vrije tijd maakte hij samen met een vriend een game, een American Football spel genaamd Gridiron. Gridiron was verrassend binnen een week uitverkocht en door dit grote succes werd Bethesda ingehuurd door een ander bedrijf om aan hun game te werken. Dat liep niet echt lekker waardoor Weaver zich genoodzaakt zag een rechtszaak aan te spannen. Eentje waarin ze vroegen om een schadevergoeding van 7,3 miljoen dollar. Geld waarmee ze hun bedrijf echt konden starten. Wie dat bedrijf was, hoor je in deze video.
In 1994 bracht het bedrijf project uit dat hen uiteindelijk beroemd maakte, The Elder Scrolls Arena. De game volgt de speler die probeert een samenzwering tegen de koning te ontdekken. Het speelt zich af op Tamriel, compleet met gegenereerde wildernis, steden en kerkers. Maar was The Elder Scrolls al The Elder Scrolls zoals we hem vandaag de dag kennen? Niet bepaald. Bethesda startte het project met een geheel ander uitgangspunt. En wist je dat de map van Elder Scrolls Arena groter is dan zowat alle uitgebrachte en toekomstige titels in de franchise? Nee toch? En zo heeft JJ nog veel meer interessants te vertellen in het nieuwe werkstukje!