De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Eindelijk konden we een keer aan de slag met een grote game. Want al te veel grote releases komen er door het vele uitstel momenteel niet voor. Maar deze week was het prijs. Twee keer zelfs. Met Resident Evil: Village en Returnal lagen er twee fijne Tripple A producties op ons te wachten. Smullen geblazen dus, mits de games goed waren en ons liggen. Want dat weet je vooraf nooit. In deze Premium video draait het om de game Returnal van de Finse developer Housemarque. Een shooter die de bezitters van een PS5 eindelijk een exclusieve game bracht. En daar zaten vele gamers, net als, wij op te wachten. Maar je weet het met dingen waar je zo lang naar uitkijkt, een teleurstelling ligt dan altijd op de loer. Dus, wat vinden Koos en Jelle over de game? Je vindt het antwoord in de Returnal review
Koos en Jelle hebben ze zich een aantal dagen lang vast gebeten in Returnal. En dat ‘vastbijten’ mag je gerust letterlijk nemen. Want zoals iedereen nu inmiddels wel weet, is Returnal niet voor de poes. En ja, dat doelt deels op de grahpics. Maar vooral op de moeilijkheidsgraad, die behoorlijk hoog ligt. En dan drukken we ons hier nog mild uit. De roquelike game is duidelijk niet voor iedereen. Vraag is nu, voor welk type gamer wel en welke niet. Of is de game zo goed en mooi dat je als gamer bereid bent (of moet zijn) om je grenzen te verleggen. Koos en Jelle gaan het Daan en jullie uitleggen.
Returnal draait om astronaut Selene, die met haar ruimteschip Helios neer dondert op de dode planeet Atropos die niet zo dood is. Als Selene ga je in third-person-view op onderzoek uit en stuit je snel op een lijk – van jezelf. En dat is een beetje weird. Wat volgt is een avontuur wat je zintuigen gaat prikkelen en je gaming skills test. Dit is de Premium Review van een meer dan markante game, Returnal.