De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Een nieuwe week betekent altijd een nieuwe Peepshow! Boris en JJ zitten ook er vandaag klaar voor. En dit keer betreft het een soort van een Peephsow speciaal. Want in plaats van dat de mannen een hele rits aan je onderwerpen voor je klaar hebben staan, is er nu één groot item wat ze gaan behandelen. Het betreft het aanhoudende gerommel rond de koers die Sony de laatste tijd voert en wil voeren naar de toekomst toe! Want alhoewel het commercieel gezien erg goed gaat met PlayStation is het niet zou dat iedereen happy is bij het bedrijf. En dat gaat het vooral over de toekomstvisie.
Iets waar Sony en de PlayStation op dit moment last van hebben is de Game Pass. De premium service van Xbox slaat behoorlijk goed aan en toont een geheel nieuwe manier van games spelen en games kopen. In plaats van zestig a zeventig eurp voor een game te betalen, lap je nu 13 euro per maand een premium abonnement. Waarna je met honderden games (waaronder triple AAA titels met early acces) aan de slag kunt. Of dit model toekomstbestendig is, weet niemand. Maar ooit begon Netflix ook zo. En kijk waar de DVD-industrie nu staat. Er kan een situatie ontstaan dat mensen niet meer gewend zijn om 60 euro voor een spel te betalen. En PlayStation moet daar een antwoord op hebben. Wat is dat antwoord en hoe valt dat binnen het bedrijf?
Dit weekend verscheen er een artikel in Bloomberg die beschreef hoe PlayStation steeds meer draaide om het produceren van blockbuster Tripple A-games en minder om creatief zijn en het experiment met kleine games aandurven. Volgens dit artikel worden studio’s worden of georganiseerd of kort gehouden in hun ambitie. Klopt dat? En waarom is dat? Is er echt wat aan de hand bij Sony of is dat wat onbelangrijk geruis.