De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Bij Gamekings zeggen we nooit nee tegen een lekkere platformer. Zo kwam twee weken geleden It Takes Two nog voorbij die een uitgebreide review heeft gekregen. Deze week is het de beurt aan Balan Wonderworld, waar Daan en JJ mee los zijn gegaan. De game van de makers van het legendarisch Sonic is op 26 maart uitgekomen en wordt nu door de Gamekings onder de loep genomen. De vraag blijft zoals altijd: is de game het waard om te spelen of niet?! Dat zie je in de Balan Wonderworld Let’s Play.
Japanners en platform games gaan heel goed samen. Als je ooit van een character genaamd Mario gehoord hebt, dan weet je wel waar we het over hebben. Je kruipt in deze game in de huid van of Leo Craig of Emma Cole en tijdens de game ga je al platformend van minigame naar minigame. Over het verhaal, de gameplay en graphics en al dat prachtigs gaan we je van tevoren nog niets vertellen, dat is een taak die Daan en JJ op zich gaan nemen. Wat we wel alvast verklappen is dat de game gebruik maakt van een technologie die de moeilijkheidsgraad automatisch voor je aanpast. Dat is wellicht wel iets voor de Twitch streamers van tegenwoordig. Wat Daan en JJ van die technologie vinden (en uiteraard nog veel meer bevindingen van de mannen) zie je in de Let’s Play! Of zien ze het effect van deze technologie überhaupt terug?
Balan Wonderworld zet breed in op alle systemen. Bezitters van de Switch, PS4 en 5, Xbox One en Series S/X én PC mogen allemaal los met deze game. De vraag is alleen: wil je dat wel? De game krijgt over het gehele internet matige reviews, dus vandaar dat we het een half uur gaan proberen. Ga lekker zitten en geniet van de Balan Wonderworld Let’s Play, die eh, redelijk wonderlijk verloopt…