Call of Duty: Black Ops 6 Warzone Review
De ring sluit zich…
Nog geen account? Registreer hier
Onlangs werden wij gezegend met een nieuwe Nintendo Direct. Er waren hoge verwachtingen en of ze deze waar hebben weten te maken is nog maar de vraag. Maar dat Nintendo altijd hoge verwachtingen weet te kweken voor iedere nieuwe online presentatie, zegt natuurlijk veel over de kwaliteit van hun games. JJ is daarom terug gegaan in de tijd om te kijken naar de geschiedenis van de Nintendo Direct. Wanneer begonnen ze en waarom? Zo neemt hij een kijkje naar de eerste editie, de verschillende iteraties en naar wat deze online show zo uniek maakt ten opzichte van de andere online presentaties.
Tegenwoordig is het niet zo speciaal als een bedrijf zijn games aankondigt in een online show. Nintendo was er echter als bedrijf een stuk eerder bij. Zo ging hun eerste online presentatie namelijk al in 2011 live. Sindsdien gaat het bedrijf sterk door met hun online presentaties, en zijn vele bedrijven hun gevolgd. State of Play, Inside Xbox, EA Play en Ubiforward zijn hier een paar voorbeelden van. Zowel qua hardware, software en online presentaties is Nintendo een pionier binnen de gaming industrie. En nu we na een poosje eindelijk weer een nieuwe online presentatie hebben ontvangen, is het tijd voor JJ om de geschiedenisboeken in te duiken.
Vaak proberen bedrijven zo professioneel, serieus en zakelijk mogelijk over te komen. Iets wat Nintendo uniek maakt is dat zij precies het tegenovergestelde doen. Zo vind het bedrijf het leuk vind om groots, en af en toe gek, uit te pakken. Wie herinnert zich niet de strijd tussen Reggie Fils-Aimé en Iwata. Hoeveel bedrijven doen er alles aan om zo serieus mogelijk genomen te worden? Nintendo doet precies het tegenovergestelde. Nintendo vind het leuk om plezier te hebben met hun producten en shows. En dat is iets wat hen echt onderscheidt van hun concurrenten.