Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Co-op is al jaren een gigantisch onderdeel binnen de Halo franchise. In Halo 1 had je natuurlijk de ijzersterke co-op. In Halo 2 ging dit verder. Halo 3, 4 en 5 hebben zelfs allemaal vier player co-op. En wat zou het toch vet zijn om dat ook in Halo 2 te kunnen doen. Samen met drie andere vrienden de Covenant hun bom teruggeven klinkt als een goeie zondagmiddag.
Sinds Halo 4 is toegevoegd aan de Master Chief Collection (MCC), voor zowel PC als voor console, is menig fan weer bezig met de game. Naast de standaard game zijn er nog een hoop goodies toegevoegd waaronder multiplayer crossplay. Sinds de MCC lijkt de vlam van passie voor Halo toch weer wat te zijn aangewakkerd onder de fans. Daarom werd dan ook de vraag gesteld op Halowaypoint of er ooit een 4 player co-op zou komen voor Halo 1 en 2. Let even op: deze zijn origineel niet gemaakt door 343 Industries alhoewel zij wel de remaster van Combat Evolved hebben gemaakt. Kort antwoord: goed idee, maar…
Helaas zal het nog even duren voordat er een 4 player co-op komt. Als die er ooit al komt. Volgens Sean “Scoops” Cooper, Senior Software Engineer en Tyler “Postums” Davis, Community Support and Engagement Coordinator, is het gewoonweg teveel werk.
Postums: “I absolutely love this idea, but in the grand scope of body of work in the teams backlog of need to do and want to do, this one is further down the list….. Now, that’s not saying it can’t be done, but in terms of effort to impact ratio, I think it’s not as far up there as updating the old co-op netcode, or bringing long lost content to the games, or even making other global upgrades with collection wide updates.”
Waaraan Scoops nog toevoegt:
Scoops: “H1 Remastered’s co-op code is very much hard coded around there only being up to 2 players (or at least the networking parts of it). So to allow for 3 or 4 co-op players, that would have to be solved for and debugged first.”
De redenen hiervoor zijn divers. Van bepaalde scripts die opnieuw gedaan moeten worden, spawn points die moeten worden toegevoegd, cinematics die aangepast moeten worden, moeilijkheidsgraden, laadtijden etc. Al met al dus teveel moeite om zo maar eventjes erin te proppen.
Echter, zo zeggen zij ook, wie weet kan de community wat doen. Als de ondersteuning voor de MCC minder wordt neemt de community het vaak over. Iets wat je ook bij andere grote titels ziet. Dus wie weet zit er nu een handige Harry dit te lezen en denkt: “Goh, dat doe ik wel eventjes.” Maar tot die tijd is het nog even geduld.