‘The Game Awards zijn zo corrupt als het maar kan’
Het zaakje stinkt, toch...
Nog geen account? Registreer hier
Jawel, maandag en dan weet je het. Gaan we jullie vragen beantwoorden. Dit keer hebben Koos en Jelle de schone taak om alle stellingen en dilemma’s die er door de community worden opgeworpen, van een passend antwoord te geven. En opnieuw is er veel mail binnengekomen. Zo veel, dat we ook nu weer moeten gaan schiften omdat we anders over de tijd heen gaan. En maandag is de enige dag in deze lockdown tijd dat we op kantoor opnemen. Dus we hebben een hoop te doen.
Veel vragen dus. Natuurlijk eentje van de Briefmeneer. Hij wil weten hoe kijken tegen het probleem van de Bethesda engine die, inderdaad, bij elke game een shitload aan bugs met zich mee brengt. Hoe kan dat toch steeds? Kunnen ze daar niet programmeren? Waarom nemen ze gewoon geen licentie op de Unreal engine van Epic? Een andere vraag is de vraag of er in het verleden ooit een game is geweest waarvan we dachten toen we hem zagen, ‘holy shit wat mooi’. Vandaag de dag zijn beelden bijkans foto realistisch, dus roep je dat al gauw, maar was dat tien jaar terug ook het geval?
Koos en Jelle gaan het ook hebben over de laadtijden. Er is een sterke belofte dat dit probleem op de next gen consoles ‘voorbij’ gaat zijn. Geloven we dit? En beloofden ze dat ook al niet bij de PS3 en PS4? Zijn laadtijden überhaupt een probleem voor ons? En hoe zit het met het verdienmodel achter de Game Pass en PS Now services. Waar verdienen Sony en Microsoft hun geld aan? Verdienen ze überhaupt wel iets of zitten er ook andere beweegredenen achter deze manier van games aanbieden? De antwoorden op deze vragen en vele, vele andere kun je zoals altijd op je gemak beluisteren in Brievenmaandag. Heb een fijne week en zoals altijd: Stay Safe!