De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Na vijftien jaar is het dan eindelijk tijd voor een reboot van de Sakura Wars franchise. Jelle en Daan hebben de game gespeeld en gaan jou in deze review vertellen of het een geslaagde reboot van de serie is. Of besluiten ze dat dit soort rpg’s eigenlijk geen plek meer hebben in het huidige gaming landschap. waarmee ze dan ongetwijfeld weer een paar mensen over de zeik krijgen…
Sakura Wars staat vanaf het eerste deel bekend als een soort van cross genre game. Waarin er aan de ene kant een grote focus ligt op de combat. Maar er ook plaats is voor veel verhaal en fraaie cut scenes. Grote anime namen zijn in het verleden gevraagd om deze scenes te maken. Ook introduceerde de serie het LIPS (Live & Interactive Picture System) systeem. Een systeem dat je invloed geeft op de cut scenes. Het LIPS-systeem lijkt veel op wat Telltale in de afgelopen jaren groot gemaakt heeft. Voor de reboot heeft de ontwikkelaar het analog LIPS-systeem toegevoegd. Hierdoor kun je rond kijken en zo meer dialoog opties openen. Deze aspecten hebben ervoor gezorgd dat fans behoorlijk uitkeken naar deze reboot. Deden Daan en Jelle dat ook?
De serie begon in 1996 met het eerste deel dat Sakura Wars heette. De serie kent maar liefst vijf delen. Daarnaast ontving de serie een tal van spin-off games voor consoles en handhelds. Tot het stil werd. Elf jaar lang. De ontwikkeling van de reboot begon in 2016 toen er tijdens het Sega Fest van dat jaar heel positief werd gereageerd op het idee van een nieuw deel. Sega heeft daarom ook gelijk na dit event een flink aantal grote namen op de game gezet. Om ervoor te zorgen dat de reboot de serie eer aan zou doen. Daan en Jelle vertellen je in deze review of Sega in die opzet is geslaagd.