PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Er gaat dan wel geen dag voorbij zonder dat het over het corona virus gaat. Maar er gaat ook geen week voorbij waarin we niks horen over crunch time bij game developers. Ditmaal was Naughty Dog aan de beurt, en zelfs het uitstel van The Last of Us 2 hielp niet.
Jason Schreier is met een report gekomen waarin hij een boekje open doet over het overwerken. De keiharde crunch time wat heeft moeten gebeuren voor The Last of Us 2 bij Naughty Dog. Het report maakt duidelijk dat het uitstel er niet voor heeft gezorgd dat de werkomstandigheden nou beter werden maar hoe het hetzelfde bleef. Burnouts zorgden ervoor dat leden van het personeel vertrokken.
“Many who have worked at Naughty Dog over the years describe it as a duality. As a place that can be simultaneously the best and the worst workplace in the world. Working at Naughty Dog means designing beloved, critically acclaimed games alongside artists and engineers who are considered some of the greatest in their fields. But for many of those same people, it also means working upwards of 12-hour days and even weekends when the studio is in crunch mode. Sacrificing their health, relationships, and personal lives at the altar of the game.”
Na dit report tweette voormalig animator bij Naughty Dog, Jonathan Cooper, dat de animators van de game meer crunch time hadden geleverd dan dat hij ooit had gezien. Dit om de gameplay demo van september 2019 af te krijgen. Dit zorgde ervoor dat er weken nodig waren om te herstellen voor deze werknemers. “One good friend of mine was hospitalised at that time due to overwork,” aldus Cooper. “He still had over half a year to go. There have been others since.” Over de reputatie van de crunch tijd bij Naughty Dog had hij het volgende te zeggen: “it is so bad it was near impossible to hire seasoned contract game animators to close out the project”. Hierdoor, volgens Cooper, zou Naughty Dog film animators aan hebben genomen die te weinig technische vaardigheden bezaten. “Every aspect of finishing this game took much longer due to the lack of game experience on the team,”
Er kwam geen reactie vanuit Sony of Naughty Dog, wel tweette Neil Druckmann het volgende: “Even after years of working on it, I’m still blown away by the animation in Part II. We have one of — if not the — best animation team in the industry — both in raw animation skill and technical knowledge. Can’t wait for you to experience their incredible work.”
Wat vinden jullie van de kritiek op Naughty Dog? En kijken jullie alsnog ook enorm uit naar The Last of Us 2?