De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
De Metro-franchise heeft de nodige fans op de Gamekings redactie. JJ heeft ze bijvoorbeeld allemaal gespeeld. De laatste editie, Metro Exodus, eindige zelfs hoog op zijn Eindejaarslijst van 2019. Boris houdt ook van een lekker portie knalwerk (vooral Battlefield) en is een groot liefhebber van de Switch. Welk duo is er dan een beter koppel om Metro Redux, dat nu ook naar de Switch is gekomen, aan een grondige test te onderwerpen… Beide heren hebben elk een game voor hun rekening genomen (Metro Redux bestaat uit Metro 2033 en Metro Last Light) en kwamen na een weekend knallen met een mooi verhaal op de redactie.
Deze review gaat wat minder om de inhoud van de games, Metro 2033 en Metro Last Light, draaien. De spellen zijn qua gameplay en inhoud identiek en dus kun je wat die facetten betreft beter onze eerdere review van Metro 2033 en hands on van Metro: The Last Light checken. Wat je in Redux voorgeschoteld krijgt zijn zeg maar de definitieve versies. Wat betekent dat de bugs er uit zouden moeten zijn en het er, mogen we toch wel verwachten, allemaal wat strakker uitziet. Alhoewel het hier natuurlijk om de Switch gaat. Dus je weet het nooit…
Deze review gaat daarom meer over het feit of dit soort port-werk wel op de Switch past. Moeten we dit wel willen? De console van Nintendo is bepaald geen powerhouse en heeft daarnaast hele specifieke mogelijkheden voor innovatieve gameplay. Nintendo laat keer op keer zien hoe je daar succesvol gebruik van maakt. Kunnen de mannen en vrouwen van Metro dat ook? Want de beide Metro’s zijn gewoon old school verhalende first person shooters waar veel zo niet alles om de beelden draait. En kan de Switch dit wel brengen? Speelt het wel lekker? He ziet en hoort het in deze korte review van Metro Redux op de Switch.
Beelden van dit item zijn afkomstig van: Digital Foundry