Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
In een blogpost op Activision’s site schijnt Infinity Ward wat meer licht op het nieuwe wapen animatie systeem in de aankomende Call of Duty.
Een van de grootste veranderingen die hier door Mark Grigsby, animation director van Infinity Ward, wordt onthuld betreft het herladen van wapens. In voorgaande Call of Duty delen zorgde het herladen tijdens het “aiming down sights” ervoor dat je wapen uitzoomde en van richting veranderde. Hierdoor moest je zelf de richting van je wapen weer bijstellen na het herladen. In de nieuwe game zal dit echter niet langer het geval zijn. Je wapen blijft voortaan gewoon op dezelfde positie richten terwijl je aan het herladen bent. Waardoor je gewoon in het gevecht kan blijven.
De reload-animatie is voortaan ook volledig te zien. In voorgaande games zag je de transitie van het ene magazijn naar het volgende magazijn nooit helemaal. Dat is nu echter anders. Elke beweging die nodig is voor het herladen van een wapen wordt in beeld gebracht. En de animatie past zich ook aan de context aan. Het herladen van een leeg magazijn ziet er bijvoorbeeld heel anders uit dan het herladen van een magazijn dat nog bijna vol zit.
Dit alles voor een grotere nadruk op authenticiteit. Volgens Grigsby is dit namelijk erg belangrijk om het juiste gevoel van het wapen naar de speler over te brengen. En ook het juiste gevoel van kracht.
The reload to me is the pinnacle of the weapon; it makes you feel – after you’ve taken down five different dudes in a room – and you reload, you go ‘shit yeah, you’re done!’ We wanted to bring that that flair but taken to a new level where it’s just like one animation.”
Lees vooral de hele blogpost hier als je meer wilt weten over de animaties in Call of Duty: Modern Warfare.