Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Fortnite Battle Royale kan wel een fenomeen genoemd worden. Binnen no-time is het een van de grootste games ter wereld geworden. Niet in de eerste plaats omdat de Battle Royale gratis is. De inkomsten worden vergaard doormiddel van microtransacties. Spelers kunnen bijvoorbeeld dansjes en outfits kopen. Voor veel mensen in de industrie is het daarom onkenbaar dat Fortnite een grote invloed heeft gehad op de game industrie. De CEO van Take-Two, Strauss Zelnick, denkt daar echter anders over.
Volgens de beste man heeft het free-to-play model dat Fortnite heeft niet als oorzaak dat de rest van de industrie ook dat verdienmodel moet gaan volgen. Volgens hem gaat het er gewoon om dat je kwalitatieve games af moet leveren, en dat mensen daar best bereid zijn voor te betalen. Hierbij geeft hij ook nog een lichte sneer naar andere bedrijven, door te zeggen dat andere bedrijven wellicht Fortnite als excuus hebben gebruikt om te verklaren waarom hun titels geen grote successen zijn geweest.
“So that’s why when people said, ‘Is Fortnite crowding out other titles?’ No, not in the least. I think some companies point at Fornite as sort of an excuse for why their titles didn’t do well. But our view is, when titles are great, they do well, and when they’re not as good, they don’t do well…Put out something really great in entertainment, and people will show up for it.”
Hoewel hij dus duidelijk van mening is dat Fortnite over het algemeen niet zoveel effect heeft gehad, denkt hij wel dat de Epic Store voor grote golfen gaat zorgen. De Epic Store zorgt voor concurrentie voor Steam en dat kan voor veranderingen zorgen. Met name de betere revenue-split die Epic Store geeft gaat er voor zorgen dat andere winkels gaan volgen (Steam heeft sinds de launch van de Epic Store al een aanpassing gedaan), volgens Zelnick. Daarnaast zegt Zelnick dat als er meerdere grote store fronts zijn, uitgevers ook selectiever kunnen zijn – en dus dingen kunnen afdwingen. Hij zegt bijvoorbeeld dat als in het hypothetische geval een nieuwe partij games wilt gaan verkopen maar geen akkoord zou kunnen krijgen met Take-Two, ze het erg moeilijk zouden krijgen. Tenslotte heeft Take-Two grote titels als Grand Theft Auto en Red Dead Redemption.
“Just by way of putting it in context, say you’re launching a service that offers video games, and you can’t come to terms with Take-Two. So that means you’re going to offer a robust service that does not include Grand Theft Auto, the biggest title in the business, Red Dead Redemption, one of the biggest titles in the business, [NBA 2K], the biggest sports title in the US, WWE, Civilization, Borderlands, BioShock, and the list goes on. Good luck to you.”
Wel is het wellicht enigszins opmerkelijk dat hij dan niet vindt dat Fortnite niet veel teweeg heeft gebracht – tenslotte heeft het succes van Fortnite ervoor gezorgd dat de Epic Store er in deze vorm is gekomen.