De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Een nieuwe week is begonnen en daarmee is ook er nieuws over de niet zo nette praktijken van de game-industrie. Boris en JJ nemen het nieuws door en laten ons weten wat ze ervan vinden. Bekijk de discussie in de !@#$% over soft launches van EA, Game for Peace en Outer Wilds!
Vroeger kwam een game gewoon uit. De game was af en kon niet meer veranderd worden. Dit leidde ertoe dat developers extra hun best moesten doen om de game af te krijgen. Dit betekende ook dat elke fout in game er in zat voor altijd. Tegenwoordig kan een game na release een update krijgen om kleine foutjes te fixen. Dit is natuurlijk een goed ding, want hierdoor kunnen games uitgebreid worden en nieuwe features krijgen. Het leidt er wel toe dat developers nu ook de ruimte hebben om de game met fouten uit te brengen, want ze kunnen het toch wel later fixen. EA gaat nu nog verder door de game vroeg uit te brengen voor een kleine groep spelers. Ze beginnen dat met groep spelers van bijvoorbeeld honderd man. Gebaseerd op de feedback kunnen ze de game dan aanpassen en voor meer mensen dan beschikbaar stellen.
Epic heeft wederom met geld lopen smijten. Deze keer hebben ze Ghost Recon: Breakpoint en Outer Wilds bemachtigd als exclusives. In het geval van de laatste is dit opmerkelijk, want deze game is een crowdfunding project. Mensen hebben geld gegeven voor de productie van Outer Wilds, met het idee dat ze game kunnen spelen op platform naar keuze. De PC gamers moeten ermee delen dat zijn de game nu op de Epic Games Store moeten spelen. Een vervelende zaak, zeker als je je geld al hebt gegeven.
Deze zaken en meer bespreken JJ en Boris in de !@#$% over soft launches van EA, Game for Peace en Outer Wilds!