De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
We stappen in de tijdmachine en het is ineens 1800. Boris is terug en hij heeft naast Emiel plaatsgenomen om het over Anno te hebben. Emiel heeft Anno nog nooit gespeeld en dat terwijl hij een city builder fan is. Maar dat kwam vooral door de oninteressante naam van de game. Boris kijkt nog met liefde terug naar Anno 1404. Want was die goed! Hoe bevalt Anno 1800 eigenlijk?
Blue Byte is verantwoordelijk voor de game en is lang geleden overgenomen door Ubisoft. De studio zit in Hamburg en wat gaan die Duitsers eigenlijk lekker op city-builders! We maken daar geen foute opmerkingen over trouwens. Het is een van de meest ondergewaardeerde studio’s ooit en zijn ook verantwoordelijk geweest voor The Settlers.
Anno 1800 lijkt veel op 1404, je begint met de zeilboten en een lief dorpje en bouwt langzaam een industrieel geheel op. Emiel ging voor de storyline en Boris duikte de zandbak in. Iets met een eerste keer en een bak ervaring is dat. En wat ziet dat water er verschrikkelijk mooi uit zeg! Emiel vond de combinatie van groeien op economisch gebied en de mensen gelukkig houden best wel heel lastig. Boris legt het hem uit, met al zijn ervaring.
Wanneer je een grote stad hebt gebouwd ga je op expeditie naar een nieuwe wereld, dit is een Caribisch gebied en dat voelt ‘piratenachtig’ aan. Boris maakte van dit gebied een paradijs terwijl hij alle fabrieken op de beginlocatie gooide, dat werd een soort Oost-Europa. Hoeveel uren hebben de mannen eigenlijk in deze game gestopt? Anno is een game waar je enorm veel tijd in kunt stoppen en dat hebben de mannen ook zeker gedaan. Hoe veel tijd ben jij van plan om in Anno te spenderen?