PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
VR, veel mensen zien het als de toekomst van gaming. Maar de headsets die je gebruikt vereisen vaak een hoop kabels en draden en dat levert een flinke bende en wat onhandigheid op. Oculus kondigde de Quest, hun draadloze versie van VR aan. Nu lijkt het erop dat Sony ook een draadloze VR-toekomst voor zich ziet. Dit allemaal dankzij een patent dat aan is gevraagd door PlayStation.
Het patent zelf is in het Japans, wanneer vertaald komen er enkele details naar buiten over hoe een tweede PlayStation VR zou kunnen gaan werken. In principe zou het verschillende frequenties gebruiken om een constante verbinding met de draadloze headset te behouden. Dit betekent dat er nog steeds een soort basisstation of processoreenheid op de PlayStation is aangesloten om met de headset te communiceren. Ongeacht of deze is aangesloten op de PS5 of werkt met de hardware van de huidige generatie. Een hoop technische praat maar onderstaande afbeelding maakt het een stukje duidelijker. Alle kabels zijn een hindernis voor veel gamers in plezier beleven aan de VR-headset. Het kan nog een flinke poos duren voordat deze headset te gebruiken zal zijn.
Zie jij een draadloze VR-Headset wel zitten op je PlayStation 5?
Bron: J-PlayPat
YouTuber Skullzi ontdekte een patent van Sony dat zou moeten wijzen naar een geavanceerde vorm van deep-learning van een “personalized data driven game training system”. Wat hier precies mee bedoelde wordt is vooralsnog niet heel erg duidelijk. Maar het wijst er in elk geval op dat PlayStation op zoek is naar innovatieve manieren om de volgende generatie consoles in te luiden.
Deze personalized data zou gebaseerd zijn op de handelingen van gamers in het verleden waarmee bepaalde moeilijkheidsgraden of assists kunnen worden bepaald voor de gamer. Op deze manier zou elke gamer een uitdagende tailor made experience moeten kunnen ervaren ongeacht skill-niveau. Daarnaast zouden ook story-elementen in een game anders kunnen uitpakken op basis van de ervaring van de gamer.
De mogelijkheden van dergelijke systemen zouden natuurlijk nog veel verder kunnen strekken dan bovengenoemde. De PlayStation zou hierdoor specifieke aanbevelingen kunnen doen qua games, maar ook traditioneel moeilijkere games toegankelijker kunnen maken voor beginnende gamers. Ook zouden games training en ondersteuning moeten kunnen geven aan de gamer op aspecten die nog onder het vereiste skill-niveau voor bepaalde games liggen.
Daarnaast zouden ook developers toegang kunnen krijgen om gebruik te kunnen maken van deze data. Denk hierbij aan game design waarbij de AI leert en opschaalt naar de handelingen van de gamer.