De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Het kwam vrijdagmiddag als een donderslag bij heldere hemel. Op het eigen YouTube-kanaal van Nintendo meldde Shinya Takahashi, de senior managing executive officer van de game, vlak voor de vrijmibo dat de ontwikkeling van Metroid Prime 4 niet bepaald soepel liep. Sterker nog., het liep helemaal niet. Takahashi vind dat Metroid Prime 4 niet aan de kwaliteitseisen van Nintendo voldoet en dus wordt het ontwikkeltraject van de game op zijn bevel stop gezet en overgeheveld naar een andere studio. BAM! Het weekend begint lekker voor de Nintendo-fans.
De producer van de game, Kensuke Tanabe, gaat nu in samenwerking met Retro Studios in de Verenigde Staten de ontwikkeling van de game produceren. En dat doen ze helemaal vanaf het begin. Je leest het goed, alles wat er tot nu toe gemaakt was voor Metroid Prime 4 wordt in de digitale vuilnisbak gegooid. De ontwikkeling begint echt helemaal van scratch. Wel samen met mensen die Metroid snappen, want Retro Studios was verantwoordelijk voor de eerste drie Metroid Prime-titels op de GameCube en Wii. Dat is dan toch nog wat goed nieuws bij deze vervelende mededeling.
Koos en JJ werden beiden totaal verrast door het nieuws en speerden als een gek naar de studio om daar hun reactie te geven. Want deze mededeling roept natuurlijk een hoop vragen op. Was dit bijvoorbeeld de beste manier om het nieuws bekend te maken? Nu Metroid Prime 4 wegvalt, wat krijgen we dan voor grote game(s) dit jaar? Dit zou immers de najaarsklapper moeten zijn. En heeft Nintendo deze ellende aan zichzelf te danken doordat ze de game inhouse wilden produceren in plaats van het door de ervaren mensen van Retro Studios te laten doen? Je hoort en ziet het in dit korte maar krachtige nieuwsitem over de ‘remake’van Metroid Prime 4.