De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Grijp je kanonnen uit het museum, vergeet je sloopkogels niet, want SiegeCraft Commander is eindelijk beschikbaar voor de Nintendo Switch! Boris kon niet wachten om eindelijk aan de slag te kunnen gaan met deze game. Het origineel is ondertussen alweer anderhalf jaar geleden uitgekomen. Gaat deze game, een combinatie van een Real-Time Strategy en Tower Defense, Boris en Emiel weten te overtuigen? Check dan gauw het item SiegeCraft Commander Review: “Van mobile game tot console game”.
Aan het begin van de campaign modus start je met alleen een kleine basis. Deze headquarters kun je uitbreiden door het afvuren van een bal naar een volgende locatie, mits je genoeg ruimte hebt. Op deze nieuwe locatie groeit een nieuwe toren, die jij hebt uitgekozen. Het nadeel hiervan is wel het feit dat er een muur tussen de twee torens zit. Dit betekent dat letterlijk elke toren verbonden is met elkaar. Hierdoor krijg je dus het probleem dat wanneer een vijand in het midden van je muur een toren weet te slopen, dit een kettingreactie veroorzaakt richting de rest van die torens die hiermee in verbinden stonden.
De mensen die echt fan zijn van het RTS genre en toch houden van een beetje fun en cartoony games, zijn hier aan het juiste adres. SiegeCraft Commander brengt veel elementen in beeld die je waarschijnlijk gewend bent van de classic Tower Defense games. Het enige wat opvalt aan deze game is de manier waarop je met de besturing om moet gaan. Tijdens het spelen moet je met de ene stick de map draaien en met de andere stick roteer je de camera. Ook het afvuren van de torens kan wel eens wat problemen opleveren, maar gelukkig hebben de makers je hier twee verschillende controller settings voor gegeven. Is dit een beetje een spel dat jullie zouden aanschaffen voor de PC/console? Laat het ons weten in de comments hieronder!