De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Bij Gamekings houden we van discussiëren en schromen we ook niet dit voor de camera te doen. De Premiumbazen mogen hiervan meegenieten. Ditmaal hebben Kevin, JJ en Steven plaatsgenomen om de huidige situatie omtrent microtransactions in games onder de loep te nemen. Het zal je niet ontgaan zijn dat EA behoorlijk wat digitale stront over zich heen heeft gekregen. Vooral de nadrukkelijke rol van Loot Boxes in Star Wars Battlefront 2 was voor veel mensen aanleiding om te haten op de uitgever. De eerlijkheid gebiedt echter te zeggen dat microtransactions in meer games aan de orde van de dag zijn. Er lijkt sprake van een spectaculaire opmars. Kevin, JJ en Steven laten hun licht schijnen op de situatie en proberen een vinger te leggen op de oorzaak van de opmars. Check nu ‘Premium: Wie is er schuldig aan de opmars van Microtransactions?’
Er zullen ongetwijfeld aanhangers zijn van microtransactions die de implementatie ervan toejuichen. Feit is echter dat de overweldigende meerderheid vindt dat EA met Star Wars Battlefront 2 te ver is gegaan. Toegegeven, de uitgever heeft later schuld betuigd en de kritiek ter harte genomen, maar de intentie was wel daar. JJ, Kevin en Steven laten hun gedachten over de commotie de vrije loop. Door middel van het voeren van een gezonde discussie proberen ze de vinger op de zere plek te leggen. De opmars van microtransacties is immers niet uit het niets gekomen. Bovendien is het niet zo dat alleen Star Wars: Battlefront 2 hier bol van staat/stond. Ook een game als Assassin’s Creed Origins biedt mensen veel mogelijkheden tot het aanschaffen van in-game items en upgrades. Hier hoor je echter een stuk minder over.
Wat is jullie mening? Kunnen jullie leven met microtransacties of vormt het volgens jou een gevaar voor gaming? Laat je horen in de comments onder ‘Premium: Wie is er schuldig aan de opmars van Microtransactions?’