Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Uiteraard zaten we gisteren gezamenlijk voor de buis gekluisterd om samen met de Gamekings veteranen de reveal van Destiny 2 te checken. Toch zetten we hier nogmaals even de informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen op een rijtje.
Nadat de livestream geopend werd met een cinematic trailer, kregen we niet veel later de lang verwachte gameplay eindelijk te zien. In de video is de eerste missie uit de game te zien. Check voor de volledige 7 minuten aan gameplay de video onderaan het bericht!
We zijn daarnaast ook te weten gekomen dat de characters, wapens en abilities weer wat vernieuwing met zich meebrengen ten opzichte van de eerste Destiny. De drie classes die we kennen van de eerste Destiny worden doorgevoerd in deel 2. Wel zijn hier nu nieuwe subclasses aan toegevoegd. Zo heb je voor de Titan een subclass genaamd Sentinel, waarbij je in de super-ability een klein maar effectief schild op je arm bevestigd hebt, die je niet alleen als bescherming kunt gebruiken, maar ook naar vijanden kunt werpen om ze van een afstandje om te leggen. De Warlock gaat een Dawnblade subclass krijgen, waarmee je een dik, vlammend zwaard kan doen verschijnen die vuurstralen schiet. Voor de Hunter class krijgen we te maken met de Arcstrider. Hierbij krijg je in de super-ability een grote staf, waarmee je vijanden in groepen tegelijk met de grond gelijk kan maken.
Qua wapens heb je nu de keuze uit Energy, Kinetic en Power weapons, waardoor je meer keuzevrijheid hebt in je load-out en dus meer tactisch te werkt kunt gaan. Ook gaan we een compleet nieuwe world map te zien krijgen, waarin wat meer achtergrondverhaal verwerkt zit dan wat we van het eerste deel gewend zijn. In deze story missions zijn er NPC’s die je wegwijs maken en je helpen in gevechten. De vier werelden die je kunt gaan ontdekken zijn: Earth (de European Dead Zone), Titan, Nessus en Io. Bij het exploren zijn er verschillende activiteiten die je kunt doen. Patrol missions en public events keren terug, maar daarnaast kun je nu ook Adventures doen, waarbij je schatkaarten kunt volgen. Ook de Lost sectors zijn toegevoegd: mysterieuze gebieden die je kunt ontdekken, met uiteindelijk een baas die je moet verslaan om een schat te bemachtigen. Last but not least, hoef je niet meer helemaal terug naar de Orbit om nieuwe missies en activiteiten te starten. Dit gaat nu gewoon direct vanuit de wereld mogelijk zijn.
Naast al deze verbeteringen, is ook het multiplayer aspect flink op de schop gegaan. Met de introductie van Guided Games gaan spelers bijvoorbeeld wat vloeiender door de verschillende activiteiten gesleept worden en moet de matchmaking wat meer solid in elkaar gaan zitten. Solo spelers kunnen namelijk een clan uitkiezen waarmee ze samen een activiteit willen doen. En clans kunnen hun fireteams open zetten, zodat solo spelers zich bij hun team kunnen voegen. Daarnaast zijn er clans geïntegreerd in de game, waardoor je gemakkelijk je hele groep bij elkaar kunt sprokkelen om bijvoorbeeld wat Raids of Strikes te checken. Clans kunnen hun eigen banners maken, en je kunt als clan member beloningen verdienen die vervolgens alle andere clan members ook ontvangen.
Ook de Crucible krijgt de nodige veranderingen. Zo gaan alle modi voortaan 4 tegen 4 zijn, in plaats van 6 tegen 6 zoals in het eerste deel. Verder is de nieuwe modus Countdown toegevoegd, waarin je met een aanvallend team tegen een verdedigend team strijdt.
Naast deze informatie zat de livestream ook bomvol met interviews, cinematic trailers en aankondigen. We krijgen bijvoorbeeld deze zomer een beta en kunnen mensen die de Limited Edition aanschaffen twee expansions erbij verwachten. De game gaat op 8 september 2017 uitkomen voor de Playstation 4 en Xbox One. Er komt ook een PC versie aan, deze gaat exclusief beschikbaar zijn via Battlenet en dus niet via Steam. De releasedatum voor de PC versie is tot dusverre nog onbekend.