De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Onlangs zag JJ in Indiekings een game voorbij komen waarvan hij dacht dat Emiel hem per ongeluk in de aflevering had gestopt. Want veel te mooi voor een indiegame. Dat is natuurlijk een groot vooroordeel en we weten dat JJ een vooringenomen Triple A-mening heeft ten opzicht van de onafhankelijke producties. Maar eerlijk is eerlijk, de eerste beelden van Pine, zien er erg fraai uit.
En dus was JJ gefascineerd. Helemaal toen bleek dat het spel ook nog eens door Nederlanders werd gemaakt. Zes om precies te zijn. wat ook weer opzienbarende weinig is. En dus vroeg hij een van hen, Matthijs van der Laar, naar de studio van Gamekings te komen om te bewijzen dat we hier niet met bedrog te maken hadden. En die uitdaging nam Matthijs van Twirlbound aan.
Ga dus maar eens lekker zitten en verbaas je over de mooie beelden en het opmerkelijke verhaal van zes gasten die de twee jaar terug droom hadden om een open wereld Zelda te maken. Dat de nieuwe Zelda open wereld werd, was toen nog niet bekend. Je kunt makkelijkere uitdagingen kiezen. Het valt echt te prijzen als een Indie probeert om op hun manier de Triple A-productiewaarde te benaderen. Die waardering kregen ze in ieder geval van JJ in deze special over Pine.
Mocht je Twirlbound willen ondersteunen in hun productie van Pine, dan kun je dat doen via deze Kickstarter.