Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Eerder deze week waren op onze site al twee trailers te zien van Quantum Break, Microsoft’s action-adventure third-person shooter die volgende week in de winkels zal liggen. In die items hebben we het al even gehad over hoe de game twee maal uitgesteld werd. Vandaag werd meer bekend over de redenen waarom de game voor de tweede maal vooruit werd geschoven.
In een interview met MCV vertelt Sam Lake, creative director van Quantum Break, dat de game wel degelijk in 2015 uit had kunnen komen. De reden voor het uitstellen was niet een probleem met de productie, maar het grote aantal AAA-releases dat afgelopen jaar op de Xbox One gepland stond. Volgens Lake was het dan ook een beslissing van de uitgever, niet van de developer.
Ironisch genoeg was één van de grote titels die gepland stond Fable Legends, die later geannuleerd is en zelfs het einde van Lionhead Studios heeft betekend. Remedy Entertainment – de studio achter Quantum Break – had overigens geen problemen met een beetje extra tijd. “In een grote game als deze is de polishing-fase essentieel. Dankzij de extra tijd hebben we een veel meer geperfectioneerde game kunnen maken,” aldus Lake.
Komende dinsdag kun je aan de slag met Quantum Break op Windows 10 en de Xbox One. Denken jullie dat de game het lange wachten waard gaat zijn?