Menu Premium

Ex-Goldeneye designer onthult prototype van geannuleerde game

Jeroen Wiersma 17/11/2015 0 Tweet Het Like/Deel Het

In 2002 werd een game van Martin Hollis voor de GameCube geannuleerd. Veel meer dan de projectnaam Game Zero is er nooit bekendgemaakt, maar nu – dertien jaar later – onthult de ex-Goldeneye designer het prototype van deze mysterieuze, geannuleerde game.

Velen dachten dat Hollis na het succes van Goldeneye, dat in 1997 op de Nintendo 64 verscheen, werkte aan een first-person shooter. Hij was echter niet voor niets weggegaan bij Rare, dat begon aan Perfect Dark; hij wilde juist iets anders maken. Na wat te hebben rondgereisd, begon hij daarom onder zijn eigen studio Zoonami aan Game Zero, exclusief voor de GameCube. Wat zou Game Zero dan wel geworden zijn?

Afgaand op de onthulde beelden en de woorden van Hollis zou het een sandbox-achtige platformer zijn geworden, met elementen die doen denken aan Super Mario 64 en elementen uit Minecraft, een game die pas vele jaren later zou verschijnen. Dit betekende dat je kon minen, spullen kon verzamelen en terrein kon vernietigen. Het doel in de game was het navigeren van het level, het redden van een aantal karakters en het verzamelen van bepaalde items. Game Zero werd uiteindelijk geannuleerd vanwege het gebrek aan processorkracht op de GameCube en de vraag vanuit de markt voor meer complete, traditionele avonturengames. Zoals Hollis zegt: “If some of your projects don’t fail, that’s evidence you’re not taking chances.”

Bron: Eurogamer

Ex-Goldeneye designer onthult prototype van geannuleerde game

Ex-Goldeneye designer onthult prototype van geannuleerde game

Ex-Goldeneye designer onthult prototype van geannuleerde game

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch