De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Dat Halo een leidende rol heeft in waar we nu staan met het first-person shooter genre, moge duidelijk zijn. Bij de verschijning van Halo: Combat Evolved wist Bungie, na het succes van Goldeneye voor de eeuwwisseling, eindelijk een first-person shooter goed naar de consoles te brengen. Met Halo 2 werd vervolgens Xbox Live op de kaart gezet. De vraag is daardoor natuurlijk: hoe kijken Emiel, Skate en Boris naar de impact van de Halo-franchise?
In dit speciale video item zal alle aandacht gericht zijn op de Halo-serie. Het eerste deel verscheen begin deze eeuw voor de originele Xbox en sindsdien is de franchise niet meer weg te denken uit game-land. De serie heeft dan ook al een volle geschiedenis: er zijn spin-offs geweest in de vorm van Halo Wars, prequels in de vorm van Halo: Reach en de franchise heeft sinds 2010 ook nog eens een andere ontwikkelaar dan voorheen, namelijk 343 Industries.
Boris, Emiel en Skate bespreken hoe zij tegen de Halo-franchise aankijken en of de serie nog steeds onmisbaar is voor de huidige game-industrie in ‘De impact van de Halo-franchise’.