De emotionele kracht van live vertolkte muziek uit videogames
Een video om naar te luisteren
Nog geen account? Registreer hier
Indie zijn, je moet het maar willen. Keihard werken tegen (vaak) lage salarissen in een klein, benauwd kantoor. Met voortdurend het zwaard van Damocles boven je hoofd dat er niet genoeg geld is om jouw droom, het spel waar je al jaren je ziel en zaligheid in stopt, af te maken. De Rotterdamse developer Codeglue weet er alles van met hun Antegods.
JJ ging daarom naar 010 om eens te ervaren hoe het is om als developer afhankelijk te zijn van een Kickstarter campagne. Want de uitkomst daarvan is immers altijd onzeker. En Codeglue heeft het geld echt nodig om hun droom, Antegods, af te kunnen maken. Hoe gaan ze met die stress om? Drukt het de stemming en het werkplezier? En is de Kickstarter de enige manier om geld binnen te halen of doen ze ook work for hire. En is dat laatste dan wel leuk om te doen?
En natuurlijk kon JJ het niet laten om de game zelf ook even te checken. Antegods, een 2,5D arena-shooter, Wordt het wat? En hoe ziet de studio er uit? Want dat is bijna net zo interessant als het vraagstuk ‘Kickstarter’. Indies hebben namelijk altijd veel toffe ‘troep’ in hun kantoor staan. En je mag er ook nog eens gewoon met je handjes aan zitten! Check dus snel deze Premium over de strijd van Codeglue om een succesvolle Kickstarter voor hun game Antegods te produceren.
En, als je het deze gasten gunt, help mee hun doelstelling te halen op Kickstarter. Het geld komt op zeker goed terecht.